• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84283
+
-

تولید برق با راه‌اندازی  مزرعه بادی

معاون وزیر نیرو با اشاره به احداث مزرعه نیروگاه‌های بادی در سیستان گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری‌های این طرح ۱۵ هزار میلیارد تومان است که ۱۵۰۰ مگاوات برق از این مزرعه تولید خواهد شد. 

به گزارش ایسنا «همایون حائری» افزود: تا پایان سال جاری عملیات فونداسیون‌سازی و نصب ۱۰ دستگاه توربین بادی انجام می‌شود. 
وی افزود: وزارت نیرو در حوزه برق و انرژی در سیستان و بلوچستان خدمات زیادی را انجام داده است که به دلیل وسعت و پراکندگی استان هنوز نیازمند اجرای پروژه‌های مختلف و خدمات مختلف در استان هستیم. 

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای نیروگاه‌های تولید انرژی در استان، ضمن تامین نیاز داخل استان و رفع افت ولتاژ، بر اساس مصوبه دولت، انتقال برق به زرنج افغانستان و گودر پاکستان انجام شود. 
همچنین استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان خدمات زیادی انجام داده است، اما به خاطر کمبودها و عقب‌ماندگی‌های تاریخی، از وزارت نیرو انتظار داریم رفع مشکلات استان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد. 

«احمدعلی موهبتی» با بیان این‌که سیستان و بلوچستان به لحاظ گستردگی و پراکندگی بالای جمعیتی، همچنین عقب‌ماندگی‌های تاریخی، نیازمند توجه بیشتر این وزارتخانه برای تامین انرژی است. 
وی افزود: فرصت برای خدمتگزاری بسیار اندک است؛ لذا باید از فرصت در اختیار برای پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان حداکثر استفاده را برد. 

وی با اشاره به نشست مشترک اخیر استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با مدیران وزارت نیرو خواستار برگزاری 2 نشست جداگانه استان با مدیران حوزه برق و مدیران حوزه آب پیرامون موضوعات و مشکلات استان شد. 
استاندار با بیان این‌که افت ولتاژ برق مشکلات بسیار زیادی را برای مردم استان در برخی شهرستان‌ها ایجاد کرده است، تسریع در احداث نیروگاه‌ها را در استان ضروری دانست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید